Salora DVP9048TWIN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Salora DVP9048TWIN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Timmerman 03-08-2018

slechte boxen

Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

2 salora dvd speler gehad en beide binnen 1 dag al een box die mega stoort, super slechte kwaliteit.

billydeclown 12-06-2015
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

ben al een jaar tevreden over de schermpjes.
Pluspunten:
+ kan veel formaten aan (DVD/DivX/USB)
+ batterij zorgt ervoor dat de tv niet uitslaat bij het tanken!
+ spelletjes zijn lekker retro

Minpunten:
- geluid is wat zacht

De service van Salora is echt top! Ik had een probleem met een kabeltje. Na een mail aan de servicedesk werd er direct gezorgd voor een vervanging. Lag de volgende dag op de deurmat

Jan_Sl 26-08-2013
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

Dit is de eerste keer dat ik zo'n DVD systeem koop voor de auto. Omdat wij drie kinderen op de achterbank hebben, moet de middelste wat verder weg kijken, dus daarom een scherm-maatje groter gekozen (9"). Heb ik geen spijt van, zeker niet als je 'm in het vakantie-huisje op de salon tafel zet en er vanaf de bank naar gaat kijken.

De geluidskwaliteit is redelijk, over het beeldkwaliteit ben ik niet zo tevreden. Ook al heb ik voor deze schermpjes niet de hoofdprijs betaald, de kwaliteit tussen beide schermen zijn zo verschillend (en niet goed), dit kan vast wat beter. Mijn jonge kinderen valt dit niet zo op.

Het ophangsysteem vind ik erg primitief en je moet heel erg je best doen om de schermen recht en degelijk te bevestigen.
dit weerhoud mij ervan om voor de iets kortere ritten de schermen te gebruiken, omdat het ophangen "zo'n gedoe" is.

Jammer is ook dat alleen het hoofdscherm een accu heeft, dus als het contact van de auto uit staat, valt het 2e scherm uit. Dit is nog wel te overzien, wat vervelender is dat, bij het starten van een film via USB, het 2e scherm soms helemaal geen beeld geeft (blijft blauw). Ik heb gemerkt, dat als ik alles uit zet, auto-contact aan zet, de schermen beide opstart en dan de film start, de film op beide schermen getoond wordt.

Bij de zending worden alle benodigde kabels geleverd, je mist dus niks. Ook past alles prima in de opbergtas. Er wordt ook een CD bij geleverd met spelletjes, maar als ik deze erin stop, verschijnt er een overzicht van pictogrammen, maar bij iedere knop die ik indruk op het apparaat of afstandsbediening, gebeurt er niks (alleen een soort van foutmelding-symbool op het scherm).

Gelukkig gebruik ik geen DVD schijfjes voor mijn films, want al rijdende een schijf verwisselen is gewoonweg niet te doen. Je moet dan het hele scherm naar voren "klappen" en hiervoor moeten de ophangbevestiging worden losgemaakt, met kans dat het hele ding naar beneden dondert.

Doordat veel films op bioscoop-formaat zijn, krijg je zwarte balken boven en onderaan in beeld. Met de 'zoom functie' kom je hier makkelijk vanaf, da's prettig.

Het allerfijnste aan dit apparaat is de ondersteuning van een USB harde schijf (HDD). Hoewel Salora officieel slechts enkele Gb ondersteunt, wordt mijn Western Digital 2,5" schijf (geen externe power) van 320Gb direct gevonden en werkt prima (WD My Passport, part number WDBAAA5000ABK-00). Enkele gebruikers hebben problemen met het aansluiten van een HDD. De bij de HDD geleverde korte (20cm) USB kabel werkt direct, maar toen ik een 50cm USB kabel probeerde, werd de HDD niet gevonden. Het lijkt alsof de USB poort in de DVD speler net iets te diep zit, waardoor sommige kabels niet goed contact maken en de HDD niet opstart (geen spanning). Of de USB poort geeft minder dan de officiele 5V aan de HDD, waardoor een langere kabel iets teveel weerstand heeft en de HDD te weinig stroom heeft om op te starten.
Ik heb nog wel het merkwaardige verschijnsel gezien, dat enkele films alleen op het hoofdscherm worden afgespeeld, terwijl, als je het volgende deel kiest van de film-reeks, deze wel op beide schermen speelt.

Hoewel deze schermen geen topkwaliteit bieden, is het feit dat de kinderen stilletjes een film kijken in de auto echt een verademing: autorijden wordt dan voor papa en mama een stuk relaxter.

Kramp 19-06-2014

Hallo Jan,
ik heb m ook gekocht maar krijg geen filmpjes van USB stick of SD card aan het werk.... Mag ik je vragen op welke manier je HD geformatteerd is (FAT32/ NTFS/ exFat)?

BVD Matthijs

Officiele reactie van Salora 24-06-2014

Beste Kramp,

Inderdaad is ook ons inziens een los scherm met USB aansluiting een mooie aanvulling op het assortiment. Wij hebben een dergelijk product in het assortiment gehad, de TVP9100, welke bovendien voorzien was van een DVB-T tuner voor de ontvangst van free-to-air televisiezenders. Uit de verkoopcijfers is gebleken dat de voorkeur van de consument toch nog uitgaat naar een product met DVD speler.

.iso bestanden zijn in feite geen beeldbestanden maar image bestanden. Een .iso bestand kan dus een film zijn maar bijvoorbeeld ook software. Om .iso bestanden in te lezen is de rekenkracht van een portable DVD speler niet toereikend. .mkv bestanden zijn vaak in HD, kunnen meerdere audio- en videostreams bevatten en hebben vaak een HD resolutie van 720p of 1080p. Ook hiervoor is de rekenkracht van een portable DVD speler niet voldoende. Met een panelresolutie van 480×234 is dat ook niet noodzakelijk. Bovendien, een HD .mkv bestand overschrijdt al snel de limiet van 4GB; de maximale bestandsgrootte op een FAT32 geformatteerde schijf.

Om toch gebruik te kunnen maken van .mkv bestanden kunt u ook een tablet overwegen, zoals de Salora TAB1012. Dit is een 10,1" Android tablet, uiteraard zonder de DVD speler, maar met ondersteuning voor veel meer formaten.

Salora.

Officiele reactie van Salora 20-06-2014

Beste Kramp,

Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.

Zorgt u er a.u.b. voor dat de stick/schijf FAT32 geformatteerd is. Andere systemen worden niet ondersteund.

Er wordt een diversiteit aan formaten ondersteund (zoals .avi en .mpg), maar de werking hangt nauw samen met de gebruikte compressie codec. Voor de meest brede ondersteuning van videobestanden adviseren wij de volgende parameters:

Formaat : avi
Videocodec : xvid
Audiocodec : mp3
Resolutie : 720×405

Met deze instellingen zal ook voorkomen worden dat het tweede scherm blauw blijft (dit wordt veroorzaakt door het afspelen van aan licenties gebonden bestanden, zoals DivX).

Salora.

Kramp 21-06-2014

Salora, bedankt voor de reactie.
Inmiddels na veel uitproberen uitgevonden wat apparaat afspeelt. Staat niet eens in handleiding... Geen mkv, geen iso en mp4 helaas, wat mij betreft toch de meest gangbare typen. Nu met Freemake bestanden omgezet naar avi, dat werkt prima. Nu een mini USB stick van 64 gB eraan zitten en zo'n 50 dvd's erop gezet. Maakt dvd speler eigenlijk overbodig. Ik zocht eigenlijk ook zoiets met harde schijf zonder dvd speler, maar dat schijnt nog niet te bestaan... gat in de markt Salora?

jansemam 18-07-2013
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

Na een voortreffelijke afhandeling van BobShop heb ik inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen. Deze werkt direct wel goed! Dus nu nog draaiuren maken en kijken of het zo blijft.

jansemam 13-07-2013
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

Vandaag de Salora ontvangen van BobShop en gelijk uitgetest. SD Kaart en USB werken prima totdat ik de gewone DVD probeer. Die geeft geen werking en blijft maar "laden". Helaas want zag er goed uit. Ga deze retourneren bij BObShop en wellicht een andere proberen als BobShop dit tijdig kan regelen.

MonDon 11-07-2013
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

Wij gebruiken de dvd speler als tv voor ons kind thuis. Het is de derde en tot nu toe is dit de beste gebleken.
Hij doet het, ondanks bijna dagelijks gebruik, na een jaar nog steeds, maar ik heb al wel een nieuw stroomsnoer met transformator moeten kopen een paar maanden geleden, omdat hij niet meer oplaadde en nu begint het opladen alweer een probleem te zijn. Ik denk inmiddels dat het aan de ingang en de batterij ligt en niet het snoer. Het vervelende is dat hij een beetje opgeladen moet zijn juist omdat de stroomvoorziening niet continue meer werkt.
Het enige echte nadeel is de geluidskwaliteit, het begon goed, maar na een paar weken kon het geluid alleen nog maar op zacht (nog mazzel!)
De suggestie door Salora gedaan dat dat misschien aan de afstandbediening ligt gaat niet op, die hebben wij nooit gebruikt. Toen ik ging checken zat het plastic lipje tegen het leeglopen van de batterij er nog in namelijk.

Francis1980 28-06-2013
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

Fijne schermpjes! de oude spelers waren overleden en dus voor een weekendje frankrijk opzoek naar vervangende schermpjes. de 9"diagonaal sprak mij erg aan in deze schermpjes. ook vind ik het prettig dat de dvd achter het scherm zit ipv een "laptop" model (dat hadden we hiervoor); dit systeem laat zich prettigen in de stoel hangen.
de volume regeling met de afstandsbediening is ook erg fijn!
beeld is prima, niets bijzonders over te melden. het blijft DVD op een SD resolutie, dat valt tegen in vergelijking met de HD beelden thuis, maar voor deze schermen is het beeld goed.
het geluid is prima. het volume is luid genoeg voor onderweg en is op de schermen apart te regelen. zoals gezegd ook centraal met de afstandsbediening.
vormgeving is smaak; ik vind het er redelijk fraai uitzien....
het opbergtasje is ook erg handig; beide schermen en alle snoeren kunnen hierin: de schermen in het ene vak en de kabels en controlers in het andere vak: top

minpunten? ja die heeft dit systeem ook. het is erg jammer dat het 2e scherm niet blijft spelen als de externe voeding (12v of 230v) wegvalt. de accu voorziet dus maar 1 scherm van stroom. dat is "lastig" bij een tankstop waarbij de kinderen even moet wachten tot papa/mama heeft afgerekend en de motor weer is gestart.
bij ons is 1 montageharnasje wat krap in elkaar gezet waardoor deze aan beide kanten van het beeld bijna 1 cm wegneemt. ik moet nog contact opnemen met de klanten service hierover, mogelijk wordt dit dan wel vervangen en anders verbouw ik het zelf.
de bijgeleverde spelletjes zijn erbarmelijk slecht, het hoeft geen PS3 te evenaren, maar dit is 1986 msx kwaliteit.... heeft geen invloed op het dvd gedeelte dus, maar aangezien het meegeleverd wordt moet ik het toch noemen.
om de dvd te wisselen moet het ophang harnasje gedeeltelijk worden losgemaakt; onhandig, maar niet onoverkomelijk, het is immers maar 1x per 2 uur :)
bij het 2e scherm zit het ophang harnas ook recht over de powerknop, dat is wel storend. even naar achter je hoofd(steun) grijpen om het scherm uit te zetten is dus niet heel handig te doen.

Overall; blij met de aankoop. mits de duurzaamheid goed is (moeten wij dus nog afwachten)een uitstekende prijs/performance verhouding

FamA 23-05-2013
Geschreven voor: Salora DVP9048TWIN

De set besteld bij Bobshop vanwege de aantrekkelijke prijs en de grotere schermpjes dan de eerdere versies van Salora. Mooie kwaliteit voor zo'n prijs! De set is heel compleet, de houders voor de schermpjes passen goed in onze auto, ze blijven stevig op hun plek zitten. De cd met spelletjes en de game-controllers hebben we nog niet gebruikt omdat onze dochter zich geweldig vermaakte onderweg met haar films. We gebruiken nu 1 scherm, maar vinden het wel fijn dat de optie voor een tweede scherm er altijd is mocht er een vriendinnetje mee rijden met ons.

De set is erg compleet, het geluid is denk ik beter dan ik heb gelezen bij de vorige versies. Wat ons betreft kan het geluid namelijk hard genoeg. Met de knop aan de zijkant kan de set harder gezet worden dan met de afstandsbediening. Bovendien kan ik er ook bij vanaf de passagiersstoel voorin. Wel makkelijk.

Het enige wat niet zo lukt, is de 12v-stekker. Die past niet helemaal goed in onze auto, de stekker lijkt wat losjes vast te klemmen. Ik heb Salora vandaag gebeld en er werd meteen hulp geboden door een nieuwe stekker op te sturen. Wat een service! Mocht dit niet helpen, dan hebben we nog een tip achter de hand van Salora. Goed merk dus, en nog belangrijker, een fijne klantenservice. Daar kunnen een aantal bedrijven nog heel wat van leren.